Αρχική
Αρχική

Βιβλίο επισκεπτών

Βιβλίο επισκεπτών

Χάρτης πλοήγησης
Χάρτης πλοήγησης

Ψάξτε στο 60


The Web
Only This Site
website translator plugin  

Πολιτιστικό Πρόγραμμα με χρήση ΤΠΕ: Αγαπημένε μου φίλε
Υπεύθυνη εκπ/κός: Μυλωνάκη Δήμητρα

Τάξη Α΄


Πριν ξεκινήσουν οι εργασίες του σεναρίου η  εκπαιδευτικός πραγματοποίησε:Η ιστοσελίδα τους
-Δημιουργία της ιστοσελίδας του προγράμματος με τίτλο "20 γελάκια ψηλά".
-
Εγγραφή των μαθητών στο Gmail, έκδοση διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κωδικού πρόσβασης.
-Ενημέρωση των γονέων σχετικά με το θέμα και τους στόχους του σεναρίου. Για το λόγο αυτό στάλθηκε στο σπίτι σχετικό έγγραφο.
-Συγκέντρωση γονέων κατά την πορεία για να απαντηθούν απορίες και να επιλυθούν τυχόν προβλήματα.

1η Συνάντηση: Εισαγωγή
Το Πρόγραμμα ξεκίνησε παίρνοντας αφορμή από τη φιλία των πέντε φίλων του βιβλίου της Γλώσσας και αφού οι μαθητές είδαν σχετικό βίντεο περιηγήθηκαν για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα τους και πραγματοποίησαν την πρώτη τους σύνδεση.

2η Συνάντηση: Τι είναι φιλία, τι είναι φίλος;Κάνοντας ανάρτηση στην ιστοσελίδα τους
Στο εργαστήριο οι μαθητές αναζήτησαν σε ηλεκτρονικό λεξικό τη σημασία της λέξης φιλίας, πραγματοποίησαν την πρώτη του ανάρτηση με τίτλο "Τι είναι φίλος" και χρησιμοποίησαν  το λογισμικό ζωγραφικής REVELATION NATURAL ART για να βάλουν τα ονόματα των 5 φίλων της παρέας του βιβλίου της Γλώσσας  σε αλφαβητική σειρά.

3η Συνάντηση: Πώς βρίσκουμε φίλους;
Διηγήθηκαν πού και πώς γνώρισαν τον καλύτερό τους φίλο, έγραψαν το σενάριο μιας καινούριας φιλίας ανάμεσα σε δύο παιδιά και το δραματοποίησαν και έκαναν τη δεύτερη ανάρτησή τους με τίτλο "Μια καινούρια φιλία".

4η και 5η Συνάντηση: Φίλοι και παιχνίδια
Συζήτησαν για τα παιχνίδια που παίζουν οι φίλοι, μίλησαν για
«Τα παιχνίδια άλλοτε και σήμερα», «Μέσα» και «Έξω», «Άλλοτε» και «Σήμερα», έπαιξαν το παλιό παιχνίδι «Μπιζ», είδαν στο ΥouTube το βίντεο του χρήστη ORFEAS «Παλιά Παιδικά Παιχνίδια Old children's games»,  έκαναν συγκρίσεις με αυτά που παίζουν τα ίδια και βρήκαν ομοιότητες και διαφορές. Έπαιξαν διαδικτυακά παιχνίδια: τρίλιζα, κρεμάλα, παιχνίδι μνήμης και παιχνίδι πρόσθεσης.
 

6η Συνάντηση: Τι κάνουν οι φίλοι μας για μας και τι εμείς για τους φίλους μας;
Συζήτησαν για την εποχή που δεν είχαν κανέναν φίλο και πώς αισθάνονταν τότε. Το θέμα επεκτάθηκε στις έννοιες της κοινωνικότητας, της προσφοράς και της ειρήνης. Χωρίστηκαν σε ζευγάρια και έφτιαξαν μια μικρή λίστα σχετικά με τα πράγματα που μπορεί να προσφέρει ένας φίλος. Έγραψαν μια αγγελία με τίτλο «Ζητείται φίλος» και ζωγράφισαν το φίλο που αναζητούν σε στιλ κόμιξ.
Στο εργαστήριο έμαθαν να ανοίγουν το Word και έκαναν μαζί του μια πρώτη γνωριμία. Αφού έγραψε ο καθένας τις προτάσεις του σχετικά με το τι προσφέρει ένας φίλος δημιουργήθηκε ένα συγκεντρωτικό κείμενο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα. Στο σπίτι ανέλαβαν να ανεβάσουν στην ιστοσελίδα την αγγελία τους.

7η Συνάντηση: Φίλοι και διαφορετικότητα
Στο εργαστήριο ως επέκταση των δραστηριοτήτων της προηγούμενης συνάντησης οι μΈνα κολλάζ για τα παιδιά του κόσμουαθητές παρακινήθηκαν να προβληματιστούν σχετικά με παιδιά διαφορετικής εθνικότητας και χρώματος, με παιδιά που ζουν σε χώρες που γίνεται πόλεμος, με παιδιά που δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις βασικές τους ανάγκες και να εκδηλώσουν φιλικά συναισθήματα προς αυτά ή να πάρουν πρωτοβουλίες (Μελέτη: «Ποιες είναι οι ανάγκες του ανθρώπου», «Άνθρωποι με ειδικές ανάγκες»). 
Επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα της Unisef, έμαθαν για το έργο της, έμαθαν για τα παιδιά του κόσμου που αντιμετωπίζουν προβλήματα και πώς μπορούν και τα ίδια να βοηθήσουν. Ενημερώθηκαν για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σωματικής Τιμωρίας των Παιδιών και είδαν σχετικό βίντεο.
Στο ΤUX PAINT
  έφτιαξαν ένα κολλάζ και το συμπλήρωσαν με ένα φιλικό μήνυμα για τα παιδιά αυτά.

8η Συνάντηση (Ιστορικοί φίλοι, μπορούμε να ζήσουμε χωρίς φίλους;)Ζωγραφίζοντας το φίλο τους στον υπολογιστή
Οι μαθητές είδαν σε βίντεο του YouTube το μύθο «Δάμων και Φιντίας», περιέγραψαν το δικό τους καλύτερο φίλο, διηγήθηκαν τι σπουδαίο έκανε ο φίλος τους γι’ αυτούς και έγραψαν ένα περιγραφικό κείμενο γι' αυτόν.
Στο REVELATION NATURAL ART ζωγράφισαν το φίλο τους. Έκαναν καινούρια ανάρτηση με τίτλο «Ο καλύτερός μου φίλος».

9η Συνάντηση (Φίλοι και ειρήνη)
Στην τάξη οι μαθητές επεξεργάστηκαν το κείμενο «Να σας διαβάσω; (το γαϊτανάκι)» από τη θεματική ενότητα της Γλώσσας «Ο κόσμος των βιβλίων». Οδηγήθηκαν στις έννοιες της φιλίας και της παγκόσμιας ειρήνης. Ζωγράφισαν το δικό τους γαϊτανάκι.
Στο εργαστήριο συνδέθηκαν σε ιστοσελίδα συλλογής σημαιών και με αντιγραφή επικόλληση  έφτιαξαν ένα έγγραφο στο Word
που παρουσίαζε σημαίες  παιδιών που θα θέλανε να πιαστούν στο δικό τους γαϊτανάκι.
 

10η  Συνάντηση (Φίλοι και σκανδαλιές)
Συζήτησαν και διηγήθηκαν στα πλαίσια της ομάδας σκανδαλιές που έχουν κάνει με τους φίλους τους και τις συνέπειες που είχαν αυτές. Παρουσίασαν γραπτώς κάποια δικιά τους σκανδαλιά και την ανάρτησαν στην ιστοσελίδα τους με συγκεκριμένο χρώμα και μέγεθος γραμματοσειράς.
Είδαν σε βίντεο τις σκανδαλιές των Μπόλεκ και Λόλεκ του χρήστη nikosbb
και έβγαλαν τα συμπεράσματά τους.
Το δικό τους γαϊτανάκι

11η Συνάντηση (Φίλοι δια αλληλογραφίας)
Αφού εξηγήθηκε ο τρόπος που γράφεται ένα γράμμα (τόπος, ημερομηνία, προσφώνηση, χαιρετισμός) και η διαφορά που έχει μία επιστολή που στέλνεται σε έναν δικό μας άνθρωπο με μία επιστολή που στέλνεται σε κάποιο άγνωστο άτομο, τα παιδιά έγραψαν το δικό τους γράμμα στον καλύτερό τους φίλο.
Στο εργαστήριο τ ανέλαβαν να πληκτρολογήσουν το γράμμα τους στο WORD και, ακολουθώντας τις οδηγίες του φύλλου εργασίας, διόρθωσαν τα λάθη τους. Κατόπιν επέλεξαν με σύρσιμο το γράμμα προς το φίλο και με αντιγραφή επικόλληση έκαναν καινούρια ανάρτηση στην ιστοσελίδα τους.

12η Συνάντηση (Διαδικτυακοί φίλοι)
Επεκτείνοντας την προηγούμενη δραστηριότητα  τα παιδιά συζήτησαν για διάφορους τρόπους επικοινωνίας και αναφέρθηκαν και στον υπολογιστή.
Στο εργαστήριο, έγινε υπενθύμιση της αναζήτησης Google και εξηγήθηκε στα παιδιά η λίστα των επιλογών που δίνει. Εξηγήθηκε επίσης η περιήγηση στα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας την αρίθμηση σελίδων και τα κουμπιά «Επόμενη» και «Προηγούμενη» καθώς και τα βελάκια «Εμπρός» «Πίσω».
Οι μαθητές επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα του σχολείου τους (60 Δημοτικό Σχολείο Πάτρας) και έκαναν περιήγηση σε αυτήν βλέποντας γνώριμες εικόνες. Στάθηκαν στο κουμπί «Επικοινωνία».
Κατόπιν επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Βαρβάρας Ηρακλείου όπου και εκεί επισημάνθηκε το κουμπί «Επικοινωνία» και οι μαθητές παροτρύνθηκαν να το  χρησιμοποιήσουν για να επικοινωνήσουν με τα εκεί παιδιά. Μπήκαν στο περιβάλλον του GMAIL και έγραψαν ένα ομαδικό μήνυμα που το έστειλαν. 

13η Συνάντηση (Φίλοι και συγκρούσεις, φίλοι και μουσική)Χορεύοντας με το μικρό Νικόλα
Οι μαθητές παροτρύνθηκαν να θυμηθούν στιγμές και  λόγους για τους οποίους τσακώθηκαν με τους φίλους τους καθώς και τον τρόπο με τον οποίο συμφιλιώθηκαν πάλι. Έμαθαν για την σημασία της συγχώρεσης και αναγνώρισαν την αξία της και διηγήθηκαν σχετικά  περιστατικά από τις προσωπικές τους φιλίες.
Έγραψαν το σενάριο ενός τσακωμού, το δραματοποίησαν και το ανάρτησαν στην ιστοσελίδα. Στο εργαστήριο οι μαθητές μπήκαν στην ιστοσελίδα του YouTube από τους συνδέσμους της ιστοσελίδας τους, αναζήτησαν και είδαν  το τραγούδι του μικρού Νικόλα Γιαννόπουλου "Φίλοι για πάντα" που είχε εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην παιδική Eurovision, τραγούδησαν και χόρεψαν.
Έμαθαν να χρησιμοποιούν την Αναζήτηση YouTube και να βρίσκουν παιδικά τραγούδια και αστεία βίντεο.

14η Συνάντηση (Φίλοι και δώρα)
Ζητήθηκε από τα παιδιά να κατασκευάσουν και να δωρίσουν ένα παζλ στο φίλο τους.
Αφού έφτιαξαν διαδικτυακά παζλ,  έφτιαξαν μια ζωγραφιά στο REVELATION NATURAL ART και δημιούργησαν ένα πλέγμα πάνω στο έργο τους με το εργαλείο της ευθείας γραμμής. Τύπωσαν, έκοψαν το παζλ τους και προσπάθησαν να το συνδέσουν.
Ένα από τα παζλ που έφτιαξαν

15η και 16η Συνάντηση (Οι φίλοι μας τα ζώα)
Οι μαθητές δ
ιατύπωσαν τα αισθήματά τους σχετικά με τις θαλάσσιες χελώνες και με όλα τα ζώα γενικά. Από τη συζήτηση των ομάδων βγήκε το συμπέρασμα ότι και τα ζώα είναι φίλοι μας και πρέπει να τα φροντίζουμε, να τα σεβόμαστε και να τα προστατεύουμε όπως κάνουμε και για τους υπόλοιπους φίλους μας. Η δασκάλα τους αφηγήθηκε την ιστορία του Οδυσσέα και του σκύλου του Άργου για να δείξει και τα αισθήματα αγάπης που τρέφουν και τα ζώα για τους ανθρώπους.
Στο εργαστήριο τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τις θαλάσσιες χελώνες και τον  αγώνα επιβίωσης των νεογέννητων χελωνών, περιέγραψαν το δικό τους ζωάκι και έγραψαν μια αγγελία για το ζωάκι τους που υποτίθεται ότι χάθηκε. Δημοσίευσαν την αγγελία  στην ιστοσελίδα σε συγκεκριμένο μέγεθος και χρώμα γραμματοσειράς.

Επιστροφή στην αρχική Δ/νση: Τέρμα Αντιγόνης, Πάτρα   Τ.Κ.: 26332  
Τηλ. και Fax: 2610-329427
Διευθυντής: Ιωάννης Δ. Αντωνίου
Δημιουργός Copyright © 2015-2016, Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα
Τελευταία ενημέρωση 22/02/2016