Αρχική
Αρχική

Οι μαθητές με το συγγραφέα κ. Γ. Παναγιωτάκη

Βιβλίο επισκεπτών

Βιβλίο επισκεπτών

Χάρτης πλοήγησης
Χάρτης πλοήγησης

Ψάξτε στο 60


The Web
Only This Site
website translator plugin    

Φιλαναγνωσία: Όταν λύσαμε το μυστήριο της στοιχειωμένης αίθουσας
Υπεύθυνες εκπ/κοί: Σπηλιωτοπούλου Γιολάντ
α, Αυγέρου Αγγελική
Τάξη ΣΤ΄ 

ΔιαβάζονταςΟι μαθητές της Στ΄ τάξης δούλεψαν κατά το σχολικό έτος 2012-2013 Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας βασισμένο στο βιβλίο του Γιώργου Παναγιωτάκη "Αταξίες στην τάξη, Η στοιχειωμένη αίθουσα". Οι μαθητές μας διαβάζοντας με τις δασκάλες τους στις όμορφες γωνιές που έφτιαξαν το πραγματικά ενδιαφέρον βιβλίο του κ. Παναγιωτάκη,  αναγνώρισαν στιγμές από τη δική τους σχολική ζωή. Εξέπληξαν τις δασκάλες τους ευχάριστα, αφού με καλή διάθεση και φαντασία κινητοποιήθηκαν και συμμετείχαν σε δράσεις πρωτότυπες, κατάθέτοντας σημαντικές ιδέες, ανακαλύπτοντας οι ίδιοι και αποκαλύπτοντας σε όλους δυνατότητες, που κάποιες φορές η σχολική πραγματικότητα εγκλωβίζει.

Απάντησαν σε ερωτήσεις ασυνήθιστες, έφτιαξαν κόμικ και γελοιογραφίες, συνέθεσαν τραγούδια, μάντεψαν, έκαναν υποθέσεις, έγραψαν το δικό τους τέλος της ιστορίας, δραματοποίησαν σκηνές από το βιβλίο, έπαιξαν παιχνίδια ρόλων, δημιούργησαν κατασκευές και ζωγράφισαν. Μα πάνω απ΄όλα απελευθερώθηκαν και μίλησαν για τον εαυτό τους και για τους άλλους, ανοιχτά και ανθρώπινα, με χιούμορ, συγκίνηση και φαντασία.

Την προσπάθεια αυτή των παιδιών στήριξαν εκτός από τις δασκάλες τους η εκπαιδευτικός πληροφορικής κ. Μαρίνα Ανδριανού που τα βοήθησε με τη δημιουργία του κόμικ, η εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής κ. Μαρία Αλεξανδροπούλου που σκηνοθέτησε το θεατρικό τους, η εκπαιδευτικός Εικαστικών κ. Μήτση Χριστοπούλου που έκανε μαζί τους κατασκευές εμπνευσμένες από το βιβλίο, η κ. Δ. Μυλωνάκη που επιμελήθηκε τα βίντεο και τις παρουσιάσεις και φυσικά ο δ/ντής του σχολείου μας κ. Αντωνίου.

Την όλη όμως προσπάθεια στήριξε και ο ίδιος ο συγγραφέας κ. Γιώργος Παναγιωτάκης που ήρθε στο τέλος του Προγράμματος στο σχολείο μας με δικά του έξοδα από την Αθήνα, αφού το ΕΚΕΒΙ λόγω οικονομικής κρίσης έκλεισε και διέκοψε τις δράσεις του και γνώρισε τους μαθητές μας από κοντά και συζήτησαν για το βιβλίο, τη συγγραφή, τον πολιτισμό. Τον ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Τελικά το πρόγραμμα της φιλαναγνωσίας κατέληξε να γίνει ένα «πανηγύρι πολιτισμού» για το σχολείο μας. Κατά συνέπεια μας δόθηκε η ευκαιρία να αναπλαισιώσουμε τη σχολική εκπαιδευτική διαδικασία. Χαρήκαμε, αστειευτήκαμε, προβληματιστήκαμε και μοιραστήκαμε όμορφες σκέψεις με τους μαθητές μας που γρήγορα θα φύγουν για πάντα από κοντά μας.

Aναλυτικότερα μερικές από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του Προγράμματος είναι οι παρακάτω:

  • Οι μαθητές έγραψαν ακροστιχίδες με τα ονόματα των ηρώων του βιβλίου. Μπορείτε να τις διαβάσετε ΕΔΩ.
     

  • "Πώς θα την/τον έριχνες;": Αναφέραμε πριν πως στο βιβλίο αυτό είδαν τα παιδιά τη δική τους σχολική ζωή. Έτσι μας «τράβηξε» ιδιαίτερα η σκηνή στο προαύλιο όπου ο Ιορδάνης, ένας από τους ήρωες,  πλησίασε με το δικό του τρόπο την Κίκη, προσφέροντας της ένα ντόνατ. Τότε τέθηκε το ερώτημα: «Άραγε, οι μαθητές μας πώς θα πλησίαζαν ένα κορίτσι ή ένα αγόρι που συμπαθούν ιδιαίτερα; Αν νομίζετε ότι δεν τους έχει απασχολήσει, ΓΕΛΙΕΣΤΕ!!! Δείτε το διπλανό βίντεο.
     

  • "Τι θα γίνει ο συμμαθητής μου όταν μεγαλώσει;": Την αφορμή για την δραστηριότητα αυτή την έδωσαν τα σχόλια του Πάνου για την Κίκη, η οποία πιστεύει πως θα γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας ή τουλάχιστον Πρωθυπουργός της χώρας. Αλήθεια, πόσο καλά γνωρίζονται τα παιδιά μεταξύ τους; Μπορούν να κάνουν υποθέσεις  για τους συμμαθητές τους; Τι πιστεύουν ότι θα γίνει ο καθένας τους, όταν μεγαλώσει; Διασκεδάστε με τις προβλέψεις τους ΕΔΩ.
     

  • Θεατρικό: Οι μαθητές δραματοποίησαν και το σχετικό, από το βιβλίο, απόσπασμα όπου όλα εξελίσσονται στο προαύλιο του σχολείου, την ώρα του διαλείμματος.
    Θεατρικό Φιλαναγνωσίας

  • Μαύρες λίστες: Καθώς οι μαθητές διαβάσανε στη σελίδα 25 του βιβλιου για τη συνήθεια της Κλάρας να σημειώνει στο μπλοκάκι της ένα üσε όποιον της έμπαινε στη μύτη, γέλασαν και τους ήρθε η ιδέα να καταγράψουν πράγματα που τους ενοχλούν στο χώρο του σχολείου. Έτσι λοιπόν , προέκυψαν οι εξής μαύρες λίστες που μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ.
     

  • "Τι λένε οι φίλοι μου για μένα;": Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη:  «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική,
    όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά. Βλέπετε θέλει να γίνει έμπορος, σαν τον πατέρα του που έχει το μίνι μάρκετ
    στην πλατεία.». Μετά από αυτό οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση
    «Τι λένε οι φίλοι μου για μένα; Πόσο καλά με γνωρίζουν; Τι πιστεύω εγώ;». Διαβάστε ΕΔΩ τις απαντήσεις τους.
     

  • Ινδιάνικα ονόματα: Στη σελίδα 50 του βιβλίου αναφέρεται ο εφιάλτης του Πάνου με τους Ινδιάνους. Τα παιδιά ευθύμησαν ιδιαίτερα και  άρχισαν να κατασκευάζουν μακρόσυρτα ινδιάνικα ονόματα. Τα κατέγραψαν και γέλασαν με αυτά. Διαβάστε τα ΕΔΩ.
     

  • «ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ»: Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις. Τι μπορεί να υπάρχει στη μυστηριώδη αίθουσα; Διαβάστε τις ΕΔΩ.  
     

  • ΚΟΜΙΚ: Δε παρέλειψαν, βέβαια, να φτιάξουν και μια διασκεδαστική εκδοχή της περίληψης του βιβλίου. Η ιδέα «μπήκε» σε ένα μάθημα υπολογιστών. Οι ήρωες του βιβλίου φτιάχτηκαν με τη φαντασία και το χιούμορ των παιδιών, τα λόγια μπήκαν σε φουσκάλες και ιδού η ιστορία. Διαβάστε τη ΕΔΩ.
     

  • Η ιστορία σε στίχους: Διαβάστε τη ΕΔΩ.
     

  • "Εσύ τι θα κλείδωνες στην αίθουσα;": Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση: «Αν είχες τα κλειδιά μιας στοιχειωμένης αίθουσας, τι θα ήθελες να κλειδώσεις εκεί μέσα ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ;». Διαβάστε τις απαντήσεις τους ΕΔΩ.
     

  • "Τι θα γίνουν οι ήρωες του βιβλίου στο μέλλον;": Τα παιδιά γνώρισαν τους ήρωες μικρούς μαθητές. Τα χρόνια θα περάσουν, άραγε, πόσο κι αυτοί θ΄αλλάξουν; Μήπως η ζωή τους κρύβει ανατροπές; Διαβάστε τι απάντησαν τα παιδιά μας ΕΔΩ.
     

  • Διαφορετικό τέλος: Οι μαθητές έδωσαν ο καθένας ένα άλλο, διαφορετικό τέλος στο βιβλίο έτσι όπως το φανταζόταν ο καθένας. Δαβάστε τα ΕΔΩ.
     

  • Συνέντευξη δασκάλων: Αφού επηρεάστηκαν από τις μνήμες του κ. Ανδρόνικου, τα παιδιά πήραν συνέντευξη από δασκάλους του σχολείου: "Εσείς, κυρία, κύριε, τι θυμάστε από τα μαθητικά σας χρόνια στο δημοτικό;".
     

  • Τραγούδι: Και αφού διάβασαν το βιβλίο και τρομάξαν και γελάσανε και ταυτιστήκανε με τους ήρωες, τους ήρθε και τραγουδήσανε. Έτσι λοιπόν, γίναν στιχουργοί και τραγουδιστάδες ποιητές και αοιδοί, πήρανε μια κιθάρα και άλλα μικρά όργανα που διέθετε το σχολείο μας και .... Διαβάστε τους στίχους ΕΔΩ.
     

  • Τέλος τα παιδιά και οι δασκάλες οργάνωσαν την παρουσίαση - εκδήλωση του Προγράμματος Φιλαναγνωσίας που πραγματοποιήθηκε στις 22/4/2013 στο χώρο εκδηλώσεων του Σχολείου. Παρευρέθηκε,  όπως προαναφέραμε χάρη στην καλή του θέληση,  ο συγγραφέας του βιβλίου κ. Γιώργος Παναγιωτάκης. Τα παιδιά τον υποδέχθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό και περιέργεια και συζήτησαν μαζί του για αρκετή ώρα. Του πήραν και συνέντευξη που μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο.

 

 

Επιστροφή στην αρχική Δ/νση: Τέρμα Αντιγόνης, Πάτρα   Τ.Κ.: 26332  
Τηλ. και Fax: 2610-329427
Διευθυντής: Ιωάννης Δ. Αντωνίου
Δημιουργός Copyright © 2015-2016, Μυλωνάκη Δήμητρα,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 25/02/2016