Αρχική
Αρχική

Βιβλίο επισκεπτών

Βιβλίο επισκεπτών

Χάρτης πλοήγησης
Χάρτης πλοήγησης

Ψάξτε στο 60


The Web
Only This Site
website translator plugin  

Όχι στη σχολική βία και στον εκφοβισμό


Με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σχετικά με το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού όλες οι τάξεις του σχολείου, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο, αφιέρωσαν χρόνο σε σχ
ετικές δράσεις που υλοποιήθηκαν κατά τις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης, της Φιλαναγνωσίας, αλλά και διακτινίστηκαν και στα υπόλοιπα μαθήματα.

Οι δράσεις αυτές αποτέλεσαν αφορμή οι μαθητές να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες, ερεθίσματα και ιδέες, να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους και να δεθούν περισσότερο, να συζητήσουν, να δημιουργήσουν και να εκφραστούν. 

Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν τις εκφοβιστικές συμπεριφορές, να αναγνωρίζουν τις ευθύνες, αλλά και τις συνέπειες που έχει ο εκφοβισμός και ασκήθηκαν στην επίλυση συγκρούσεων και στην αντιεκφοβιστική συμπεριφορά.

 

Ενδεικτικά:

Μοιράστηκε ερωτηματολόγιο στους μαθητές των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων (συνολικός αριθμός παιδιών που απάντησαν 149, 78 αγόρια και 71 κορίτσια) το οποίο έδειξε ότι:

  1. Αρχικά το 21% των μαθητών πίστευαν ότι σχολικός εκφοβισμός σημαίνει βρίζω, κοροϊδεύω, προσβάλλω, κάνω χειρονομίες.
    Το 14 % των μαθητών πίστευαν ότι σχολικός εκφοβισμός σημαίνει χτυπάω, κλοτσάω, σπρώχνω, βάζω τρικλοποδιά, φτύνω.
    Το 12% των μαθητών πίστευαν ότι σχολικός εκφοβισμός σημαίνει εκβιάζω, απειλώ.
    Το 3% των μαθητών πίστευαν ότι σχολικός εκφοβισμός σημαίνει προδίδω τα μυστικά του άλλου.
    Το 2% των μαθητών πίστευαν ότι σχολικός εκφοβισμός σημαίνει διαδίδω φήμες, απομονώνω από την παρέα.
    Το 2% των μαθητών πίστευαν ότι σχολικός εκφοβισμός σημαίνει καταστρέφω τα πράγματα του άλλου.
    Το 2% των μαθητών πίστευαν ότι σχολικός εκφοβισμός σημαίνει κλέβω.
    Το 0% των μαθητών πίστευαν ότι σχολικός εκφοβισμός σημαίνει γράφω προσβλητικά γκράφιτι.
    Το 0% των μαθητών πίστευαν ότι σχολικός εκφοβισμός σημαίνει διαδίδω άσχημες πληροφορίες.
    Το 44% των μαθητών πίστευαν ότι ο σχολικός εκφοβισμός είναι όλα τα παραπάνω.

  2. Στο 60% των μαθητών δεν έχει συμβεί τίποτα από τα παραπάνω.
    Στο 40% των μαθητών έχει συμβεί κάτι από τα παραπάνω.

  3. Όταν τους συνέβη κάποιο από τα περιστατικά της παραγράφου 1, οι μαθητές του σχολείου απάντησαν ότι αισθάνθηκαν
    στενοχώρια σε ποσοστό 31%, φόβο σε ποσοστό 19%, θυμό σε ποσοστό 19%, επιθυμία για εκδίκηση σε ποσοστό 12%, νεύρα σε ποσοστό 8%, άγχος σε ποσοστό 7%, τίποτα σε ποσοστό 4%

  4. Τι έκαναν όταν αντιμετώπισαν κάποιο από τα περιστατικά της παραγράφου 1;
    Το 28% των μαθητών το είπαν στους γονείς τους.
    Το 23% των μαθητών το είπαν στη δασκάλα τους.
    Το 23% των μαθητών δεν έκαναν τίποτα.
    Το 14% των μαθητών ανταπόδωσαν τα ίδια.
    Το 7% των μαθητών το είπαν στον κολλητό τους.
    Το 5% των μαθητών το είπαν στον διευθυντή του σχολείου.

  5. Στην ερώτηση αν είδαν ποτέ κάποιο παιδί να πέφτει θύμα εκφοβισμού ή βίας από άλλα παιδιά του σχολείου απάντησαν:
    Όχι σε ποσοστό 43%.
    Μερικές φορές σε ποσοστό 27%
    Ναι σε ποσοστό 25%.

  6. Τι έκαναν σε αυτήν την περίπτωση;
    Έτρεξαν και έφεραν βοήθεια κάποιον μεγάλο σε ποσοστό 47%.
    Υπερασπίστηκαν το θύμα σε ποσοστό 20%.
    Φοβήθηκαν και έφυγαν σε ποσοστό 9%.
    Απλά κοιτούσαν σε ποσοστό 8%.
    Έτρεξαν και έφεραν βοήθεια κάποιους φίλους τους σε ποσοστό 7%.
    Έκαναν πως δεν κατάλαβαν και έφυγαν σε ποσοστό 7%.
    Τους φώναζαν να παλέψουν σε ποσοστό 2%.
    Κορόιδευαν το μικρότερο παιδί σε ποσοστό 0%.

  7. Έχουν ασκήσει ποτέ βία σε κάποιον συμμαθητή τους;
    Ναι, 5%.
    Όχι 95%.

  8. Ποια είναι η γνώμη τους για τους βίαιους μαθητές;
    Τους ενοχλεί η συμπεριφορά τους αλλά τους καταλαβαίνουν, 25%.
    Διαφωνούν με τη συμπεριφορά τους, 55%.
    Τους φοβίζουν/τρομάζουν, 16%.
    Τους αρέσουν και θέλουν να τους μοιάσουν, 4%

  9. Τι πιστεύουν για το σχολείο;
    Αισθάνονται συνέχεια ασφάλεια στο σχολείο, 70%
    Δεν αισθάνονται συνέχεια ασφάλεια στο σχολείο, 27%
    Δεν αισθάνονται ποτέ ασφάλεια στο σχολείο, 3%

 

Ομαδοσυνεργατικά παιχνίδια συστάσεων πραγματοποιήθηκαν αρχικά στις τάξεις και οι μαθητές παρουσίασαν τους ευατούς τους με σκοπό να δημιουργηθεί υποστηρικτικό κλίμα και τα παιδιά να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, ώστε να διασφαλιστεί η ενεργός συμμετοχή όλων κατά την εξέλιξη του σχεδίου εργασίας.
 

 

Συστάσεις και παρουσιάσεις του εαυτού στο Γ1

"Με λένε Ιφιγένεια.
Είμαι έξυπνη και καλή, αφού με αγαπούν πολύ τα αδέρφια μου. Κόρη της Καλλιρρόης και του Γιώργου.
Τα αδέρφια μου είναι ο Φραγκίσκος, ο Σπύρος και ο Πάρης.
Γεννήθηκα στη μεγάλη Αθήνα.
Τρελαίνομαι για ρυθμική και κεφτεδάκια με πατάτες.
Δίνω παιχνίδια και κατασκευές
και χρειάζομαι αγκαλιές και φιλάκια.
Φοβάμαι το σκοτάδι και τα φίδια.
Θέλω να πάω στο όμορφο Παρίσι.
Ονειρεύομαι ότι πετάω στα σύννεφα και κάνω τσουλήθρα στο ουράνιο τόξο."

   

 

Παρουσίαση του εαυτού στο Γ2

"Με λένε Γιώργο Ντ. Πηγαίνω στο 60 Δημοτικό Σχολείο. Μένω στην Πάτρα. Μου αρέσει το πράσινο χρώμα, μου αρέσει το φαγητό σουφλέ  και η εκπομπή μάνα x ουρανού. Οι αγαπημένοι μου φίλοι είναι ο Αποστόλης, ο Παναγιώτης, ο Νίκος και ο Παναγιώτης Κ. Λυπάμαι όταν με βαράει κάποιος. Χαίρομαι όταν παίζω ποδόσφαιρο. Θυμώνω όταν δεν παίζω."

"Με λένε Γιώργο. Μου αρέσει το κόκκινο και η μακαρονάδα. Οι αγαπημένοι μου φίλοι είναι ο Γιάννης και ο Νίκος. Λυπάμαι όταν μου παίρνουν τα πράγματα. Χαίρομαι όταν παίρνω καινούριο παιχνίδι. Θυμώνω όταν με βαράνε. Ζηλεύω όταν οι άλλοι έχουν κάτι που το θέλω πολύ."

 
   

 

  Θετικά λόγια για τον διπλανό στο Γ2

"Είσαι πολύ καλή φίλη. Είσαι αστεία. Είσαι έξυπνη.
Είσαι καλός στο ποδόσφαιρο. Είσαι καλή μαθήτρια.
Είσαι ψηλή. Είσαι καλός στο τέρμα. Είσαι παιχταράς.
Είσαι μάγκας. Είσαι καλός μαθητής και ωραίος τύπος.
Είσαι καλός τερματοφύλακας. Είσαι καλός στην άμυνα. Ζωγραφίζεις καλά. Είσαι καλό παικτούρι.
Είσαι καλός δεξιός. Είσαι γρήγορος.
Είσαι καλός στα μαθήματα. Είσαι όμορφη.
Είσαι ταλαντούχα."

   

 

Παρουσίαση του εαυτού στο Ε1

"Με λένε Γιάννη, είμαι κοντός, ξανθός και έχω γαλανά μάτια. Είμαι καλό παιδί και ακούω ότι λένε οι γονείς μου. Είμαι μοναχοπαίδι, αλλά πάντα ήθελα έναν μικρό αδερφό. Ο καλύτερος φίλος μου είναι ο Βαγγέλης, γιατί ήταν ο πρώτος που με έκανε παρέα, όταν ήρθα σε αυτό το σχολείο. Το αγαπημένο μου παιχνίδι είναι το κρυφτό. Το αγαπημένο μου φαγητό είναι τα μακαρόνια με κοτόπουλο και σάλτσα κόκκινη. Μ' αρέσει να παίζω μπάλα γιατί είναι διασκεδαστικό και γυμνάζει το σώμα μου. Ο αγαπημένος μου ποδοσφαιριστής είναι ο Ρονάλντο. Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω δάσκαλος υπολογιστών. Όταν τελειώνω τα μαθήματά μου κατεβαίνω κάτω στη γειτονιά και παίζω ποδόσφαιρο με τους φίλους μου και καμιά φορά κάνω ποδήλατο."

 

   

 

 

Παρουσίαση του εαυτού στο Ε3

"Με λένε Κωνσταντίνο και πηγαίνω στην Ε3 τάξη. Έχω ένα αδερφάκι που είναι κορίτσι και είναι δύο χρονών. Η αγαπημένη μου εκπομπή είναι η "Ευτυχισμένοι μαζί". Το αγαπημένο μου φαγητό είναι η πίτσα. Όταν βαριέμαι και δεν έχω κάτι να κάνω, πηγαίνω βόλτα με το ποδήλατό μου στη γειτονιά. Γέλασα πολύ όταν η αδερφή μου έπεσε πάνω στον τοίχο χωρίς να κοιτάει μπροστά. Χάρηκα πολύ όταν πήρα στο τρίμηνο δέκα. Έκλαψα πολύ όταν η γιαγιά μου πέθανε. Φοβήθηκα πολύ όταν η μάνα μου κρύφτηκε πίσω από έναν τοίχο και όπως πέρναγα μου έκανε "Μπου!!!!". Λυπήθηκα πολύ όταν ο μπαμπάς είχε ένα ατύχημα."

   

Υπέγραψαν συμβόλαια συνεργασίας.

Συμβόλαιο συνεργασίας
Συμβόλαιο συνεργασίας, Ε3

Με σκοπό να τους δοθεί η δυνατότητα να κατανοήσουν το φαινόμενο γνωρίζοντας τους ρόλους των εμπλεκομένων, πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις ανάμεσα στους μαθητές των τμημάτων με θέματα «Τι είναι και πώς εκδηλώνεται η βία ανάμεσα στα παιδιά, ποιες είναι οι αιτίες, ποια είναι τα χαρακτηριστικά του θύτη, του θύματος, του παρατηρητή;»
 

Φύλλα εργασίας

Φύλλο εργασίας
Φύλλα εργασίας: περιγραφή περιστατικών μέσω εικόνων, συναισθήματα, συμπεράσματα, Ε2

Τι νομίζετε ότι είναι η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός;

Τι είναι ενδοσχολική βία; Ε3

Ο εκφοβισμός και η βία ανάμεσα στους μαθητές συνήθως εκδηλώνονται με:
• χειρονομίες, σπρωξιές, χτυπήματα, κλωτσιές, ξυλοδαρμούς,
• φραστικές επιθέσεις, βρισιές, προσβολές, απειλές,
• κοροϊδία, διακρίσεις, ντροπιαστικά σχόλια
• εκβιασμούς,
• καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, διάδοση φημών
• κλοπές,
• σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση,
• αποκλεισμό και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες,
• εκβιασμό μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο.

   

 

Οι θύτες και τα θύματα, Ε3

"Ο Γιάννης και ο Νίκος την ώρα του διαλείμματος φέρονται άσχημα στον Γιώργο. Τον βρίζουν, τον σπρώχνουν και τον κοροϊδεύουν.
Είναι θύτες και τον βασανίζουν. Πιστεύουν ότι αυτό έχει πλάκα και δεν είναι κακό. Μα κανονικά είναι ό,τι χειρότερο θα μπορούσαν να κάνουν. Αυτά τα δυο παιδιά είναι βάσανο μεγάλο. Ας μην ακολουθήσουμε τον δρόμο τους."

 
   

 

  Τα χαρακτηριστικά των εμπλεκόμενων, Γ1

Μέσα από την επεξεργασία κειμένων και το θεατρικό παιχνίδι οι μαθητές κατέληξαν στα χαρακτηριστικά των εμπλεκόμενων στα επεισόδια της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο θύτης

"Ο Κώστας είναι κακός, επιθετικός, δεν είναι ευγενικός, είναι πάρα πολύ άγριος, είναι πολύ βίαιος. Βαράει, κλοτσάει και βρίζει. Βλαστημάει, εκβιάζει και κοροϊδεύει. Σπρώχνει και συνέχεια καυγαδίζει. Ειρωνεύεται, φτύνει και προδίδει τα μυστικά. Δεν ακολουθεί τους κανόνες. Νιώθει ότι είναι δυνατός, ότι είναι ο καλύτερος από όλους, ότι είναι εξυπνότερος από όλη την παρέα. Νιώθει ότι είναι θεός. Νιώθει ότι είναι άντρας. Πιστεύει ότι είναι έξυπνος και ανώτερος από τους άλλους. Πιστεύει ότι είναι μάγκας και αρχηγός. Πιστεύει ότι μπορεί να κάνει ότι θέλει."

   

 

Το θύμα

"Ο Βαγγέλης είναι λυπημένος και καλό παιδί. Είναι συμπαθητικός και ντροπαλός. Είναι απομονωμένος και φοβισμένος. Δεν έχει φίλους για να τον βοηθήσουν να μη φοβάται. Νιώθει λυπημένος και μόνος. Φοβάται ότι θα του κάνουν κακό. Δε βγαίνει διάλειμμα και κρύβεται στους διαδρόμους του σχολείου. Δε ζητάει βοήθεια. Δε μιλάει στους δασκάλους και στους γονείς του. Ο Βαγγέλης πιστεύει πως αν το πει στους δασκάλους θα τον βαράει ο Κώστας περισσότερο. Πιστεύει ότι μπορεί να τα καταφέρει μόνος του."

 
   

 

Ο παρατηρητής

"Ο Πέτρος βλέπει τι κάνει ο Κώστας στον Βαγγέλη, αλλά δεν κάνει τίποτα. Μερικές φορές εμψυχώνει τον Κώστα. Νομίζει πως αν εμψυχώνει τον Κώστα, ο Κώστας δε θα τον βαρέσει. Κάποιες φορές κάνει ότι δεν είδε τίποτα. Κάποιες φορές ζητάει βοήθεια από τους μεγάλους. Κάποιες φορές βοηθάει το θύμα. Ο Πέτρος δεν ξέρει τι να κάνει. Είναι κι αυτός φοβισμένος. Φοβάται μην πάθει τα ίδια. Ή φοβάται μη μείνει μόνος."

 

   

 

 Διαχωρίζοντας τη σύγκρουση από τα περιστατικά βίας, Ε3

Με στόχο να κατανοήσουν το φαινόμενο οι μαθητές τους δόθηκαν μικρά σενάρια τα οποία έπρεπε να διαχωρίσουν σε περιστατικά απλών συγκρούσεων ή εκφοβισμού και βίας. Οι μαθητές έπρεπε να δικαιολογήσουν την απόφασή τους. Σε άλλες περιπτώσεις τους ζητήθηκε να περιγράψουν και να διαχωρίσουν περιστατικά απλών συγκρούσεων και περιστατικά βίας.

 

   

 

Προβλήθηκαν τα βίντεο:

 

Με σκοπό να γίνουν κατανοητές από τους μαθητές οι επιπτώσεις του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο για όλους τους εμπλεκόμενους έγιναν συζητήσεις και σχετικές δραστηριότητες.

 

Διαβάστηκε το παραμύθι "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο" από τον Μικρό Αναγνώστη (http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip_ekfovismos/Default.html) και συζητήθηκαν οι συνέπειες του σχολικού του εκφοβισμού.
   

 

Οι συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού, Γ1

"Το παιδί που εκφοβίζεται και δέχεται τη βία..

  • δε νιώθει καλά και έχει ζαλάδες.
  • δεν μπορεί να συγκεντρωθεί για να διαβάσει.
  • βλέπει κακά όνειρα και δεν μπορεί να κοιμηθεί.
  • πονάει το κεφάλι του.
  • είναι αφηρημένο.
  • είναι φοβισμένο.
  • αισθάνεται μοναξιά.
  • η καρδιά του χτυπάει δυνατά και γρήγορα.
  • τα χέρια του ιδρώνουν από το φόβο.
  • δε θέλει να πάει στο σχολείο.
  • δεν τρώει τίποτα.
  • τα πόδια του τρέμουν.
  • πονάει η κοιλιά του ή ο λαιμός του."
 

 

Με στόχο να ενθαρρυνθούν οι μαθητές να αποδέχονται τη διαφορετικότητα των ατόμων προβλήθηκαν βίντεο για τη διαφορετικότητα, στο μάθημα της Φιλαναγνωσίας μελέτησαν σχετικά παραμύθια, στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής έπαιξαν θεατρικά παιχνίδια που ενίσχυσαν την ομαδικότητα και τη συνεργασία και υμνήθηκε το μεγαλείο της φιλίας.
 

  Το δέντρο της φιλίας, Ε1

"Κάτω η βία, πάνω η φιλία.
Αγάπη, Φιλία, Εμπιστοσύνη, Ανθρωπιά.
Είμαστε φίλοι και όχι εχθροί!
Είμαστε κατά της βίας και υπέρ της φιλίας!
Όλοι μαζί να επουλώσουμε τις πληγές που άνοιξε η σχολική βία.
Οι φίλοι βοηθούν ο ένας τον άλλον.
Αλληλεγγύη.
Συμπεριφερθείτε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφερθούν.
Το θυμό μου συγκρατώ, με χαμόγελο και θάρρος απαντώ!"

   

 

Δυο γάιδαροι μαλώνανε, Δ1

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με τα μηνύματα της συγκεκριμένης εικόνας και έφτασαν στο επιθυμητό συμπέρασμα:

Η καλή συνεργασία αποδίδει και ακόμη περισσότερο η φιλία!

 
   

 

Το δέντρο της φιλίας, Δ1

"Ο ΦΙΛΟΣ θέλω

  • να είναι Παναθηναϊκός για να μην τσακωνόμαστε, να είναι έμπιστος και να λέμε τα μυστικά μας.
  • να μην είναι ατομικιστής.
  • να είναι αστείος και να μη λέει τα μυστικά μου.
  • να είναι μάγκας, να έχει χιούμορ και να είναι φανατικός Ολυμπιακός.
  • να είναι καλός άνθρωπος και να συνεργάζεται.
  • να μη λέει τα μυστικά μου, να παίζουμε μαζί και να μην κοροϊδεύει.
  • να μη μου λέει ψέματα.
  • να έχει αγάπη.
  • να είναι Πανάθα, να είναι καλός στο ποδόσφαιρό και να έρχεται στο σπίτι μου."
 

 

 

Στο μάθημα της Φιλαναγνωσίας διαβάστηκαν τα παραμύθια:

 

Με στόχο να προταθούν από τους μαθητές αποτελεσματικοί τρόποι αντιμετώπισης του προβλήματος έγιναν συζητήσεις με θέματα «Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να μην υπάρχουν περιστατικά βίας στο σχολείο μας, πώς θα έπρεπε να αντιμετωπίζουμε τα περιστατικά που εκδηλώνονται;» κλπ.

Βήμα - βήμα αντιμετωπίζουμε τον ενδοσχολικό εκφοβισμό και τη βία, Ε3 - Γ1

Ζητήθηκε από τους μαθητές να φανταστούν ένα παιδί που εκφοβίζεται. Ύστερα κλήθηκαν να γράψουν από μία συμβουλή για το πώς θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού. Στη συνέχεια μέσα από ομαδική συζήτηση έγινε διαβάθμιση των συμβουλών ανάλογα με το τι θα μπορούσε να γίνει ως πρώτο βήμα, τι ως δεύτερο κλπ.

 
   

 

 

Μην το βάζετε κάτω, Ε2

Ζητήθηκε από τους μαθητές να ερευνήσουν και να αναφέρουν παραδείγματα ατόμων τα οποία όταν πήγαιναν σχολείο είχαν πέσει θύματα εκφοβισμού και τώρα είναι διάσημοι και επιτυχημένοι άνθρωποι (στις μικρότερες τάξεις ο εκπαιδευτικός έδωσε μόνος του τέτοια παραδείγματα ανατροφοδοτώντας σχετική συζήτηση).

Από τη συζήτηση που ακολούθησε οι μαθητές συμπέραναν ότι αυτός που εκφοβίζεται και δέχεται τη βία μπορεί τελικά να τα καταφέρει καλά στη ζωή του. Διατύπωσαν τρόπους με τους οποίους κατάφεραν τα άτομα αυτά κατά τη γνώμη τους να αντιμετωπίσουν το σχολικό εκφοβισμό και τις συνέπειές του.

   

 

Στο μάθημα της Φιλαναγνωσίας αναγνώσθηκε το βιβλίο:
  • Οι νταήδες του σχολείου είναι βλάκες, Ρομέιν Τρέβορ, εκδόσεις Κέδρος.

 

Με στόχο να δοθεί έμφαση στο ότι η κοινοποίηση περιστατικών βίας δεν είναι «κάρφωμα» οι μαθητές δημιούργησαν αφίσες  με μηνύματα κατά της βίας.

 

Κλείσιμο σχεδίου εργασίας: Πραγματοποίησαν έκθεση ζωγραφικής σχετικά με τη βία και τον εκφοβισμό αναρτώντας τα έργα τους στους τοίχους του σχολείου.  


 

Ανάρτησαν στους τοίχους του σχολείου συνθήματα και συμβουλές και ηχογράφησαν ραδιοφωνικό σποτάκι, Γ1.
   
   

 

Ανάρτησαν τη Διακήρυξη του σχολείου ενάντια στη βία, Ε2.

"Να θυμάστε πάντα:

Κάθε εκφοβιστική πράξη στρέφεται προς ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

  • Έχετε το δικαίωμα να βρίσκεστε σε ένα σχολικό περιβάλλον που θα σας παρέχει ασφάλεια και προστασία.
  • Έχετε όμως και την υποχρέωση να συμβάλλετε κι εσείς στη δημιουργία και διατήρηση αυτού του περιβάλλοντος."
 
   

 

Κλείνοντας το σχέδιο εργασίας και ενόψει των Χριστουγέννων οργάνωσαν τη δράση "Ας καταθέσουμε τις καρδιές μας":
 

Στις 23 Δεκεμβρίου όλα τα τμήματα του σχολείου έκοψαν καρδιές από λευκό χαρτί, έγραψαν επάνω μηνύματα αγάπης και φιλίας, κατέβηκαν σε μια κοινή συνάντηση στην αυλή και «κατέθεσαν»  τις «καρδιές τους» μέσα σε ένα κλίμα χαράς, ανεκτικότητας και συνεργασίας.

«Έξω η βία από τη ζωή μας», «Ελάτε να γίνουμε όλοι φίλοι», «Αγαπήστε ο ένας τον άλλον», «Ζήτω η φιλία!», «Αγκάλιασέ με!», «Δείξτε αγάπη και καλοσύνη», «Μη με προσβάλλεις», «Έχω δικαίωμα να μορφώνομαι χωρίς να φοβάμαι», «Χρησιμοποίησε τα χέρια σου μόνο για αγκαλιές», «Έχω δικαίωμα να είμαι διαφορετικός», «Διώξτε το μίσος μακριά», «Πετάξτε το θυμό στα σκουπίδια», «Κάνε φίλους», ήταν μερικά από τα συνθήματα που έγραψαν οι μαθητές στις «καρδιές τους».

Ήθελαν έτσι να θυμίσουν σε όλους ότι το καλύτερο φάρμακο στις δυσκολίες της ζωής είναι η φιλία και η αγάπη.

 

Η συγκεκριμένη δράση δημοσιοποιήθηκε στις πατρινές ιστοσελίδες:

 

 

Στο δεύτερο στάδιο του σχεδίου εργασίας που αφορούσε την ενημέρωση των γονέων σχετικά με τη σχολική βία και το σχολικό εκφοβισμό προσκλήθηκε στο σχολείο σε μια ανοιχτή ομιλία - συζήτηση ο κ. Άγγελος Τσιγκρής, γνωστός δικηγόρος-εγκληματολόγος.
Στην ομιλία του ο κ. Τσιγκρής επισήμανε ότι υπάρχουν τρεις αιτίες εκδήλωσης παραβατικής συμπεριφοράς των ανηλίκων: φτώχεια, εγκληματικό παρελθόν και παθολογία της οικογένειας και έλλειψη επικοινωνίας και ελέγχου των γονέων προς το παιδί.
Οι ανήλικοι με παραβατικό ιστορικό (π.χ.  τέλεση κλοπών, πρόκληση επεισοδίων στα γήπεδα και φθοράς ξένης ιδιοκτησίας), παρουσιάζουν αντίστοιχα προβλήματα στην οικογένεια και το σχολείο, με αποτέλεσμα να καταφεύγουν σε παραβατικές ομάδες, προκειμένου να αναπληρώσουν εκεί την ανθρώπινη επικοινωνία και την αναγνώριση που τους λείπει. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα θα πρέπει να μειωθεί η φτώχεια, να βελτιωθούν οι συνθήκες της οικογένειας και να στηριχτεί αυτή και το σχολείο.

Η συγκεκριμένη δράση δημοσιοποιήθηκε στην πατρινή ιστοσελίδα http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/324179 όπου μπορείτε να μάθετε και περισσότερα σχετικά με τις θέσεις του κ. Τσιγκρή.

 

Τέλος οι δράσεις των μαθητών προβλήθηκαν από την ιστοσελίδα του σχολείου και από το
blog "Στο Τελευταίο Θρανίο της Πάτρας".

Ευχαριστούμε τον κ. Βασίλη Σταθόπουλο για τη λήψη των αεροφωτογραφιών.

Επιστροφή στην αρχική Δ/νση: Τέρμα Αντιγόνης, Πάτρα   Τ.Κ.: 26332  
Τηλ. και Fax: 2610-329427
Διευθυντής: Ιωάννης Δ. Αντωνίου
Δημιουργός Copyright © 2015-2016, Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 07/04/2017